top of page

ימי קורונה: אלה הזכויות שתוכלו לממש בביטוח הבריאות שלכם

ביטוח בריאות פרטי הוא כלי עוצמתי בשגרה, ועל אחת כמה וכמה במשבר כמו זה שפוקד אותנו כיום. אלו זכויות באפשרותכם לממש? ומה צפוי להשתנות בפוליסות כבר בעתיד הקרוב? כל מה שרציתם לדעת על ביטוחי בריאות בזמן משבר הקורונה - בכתבה שלפניכם.

מאת: מערכת רכסים | 26.03.2020


ימים של דוחק כלכלי ואי וודאות פיננסית, כפי שהעולם כולו עובר בימים אלו של משבר הקורונה, מאלצים אותנו לחשוב על המקומות והדרכים בהם אנחנו יכולים לחסוך ולהקל על עצמנו את ההוצאות החודשיות. אחד המקומות הללו הוא התיק הביטוחי. אך האם נכון לצמצם כיסויים של הביטוח הפרטי בימים אלו?


על כל אחד מאיתנו לפעול על פי מערך השיקולים שלו, אך יש מספר סיבות לכך שדווקא עכשיו חשוב לשמר את פוליסת הביטוח הפרטית ולא להסתמך על שירותי הבריאות הציבורית. מדוע?


א. גם בימים כתיקונם מערכת הבריאות הציבורית נמצאת בעומס רב ולעיתים גם על סף קריסה של ממש – עם כמות גדולה של מאושפזים שמתים מזיהום בכל שנה, מחסור במיטות, בציוד רפואי ובצוות רפואי שייתן מענה לכלל האוכלוסייה. על אחת כמה וכמה, כשמדובר בימים של משבר, כמו אלה שעוברים עלינו כיום, שבה מערכת הבריאות הציבורית מצטמצמת למתכונת חירום.


ב. ביטול של פוליסת הבריאות יגרור עימו אובדן הזכויות הרפואיות והתנאים הביטוחיים כפי שמוגדרים לכם בביטוח הקיים. אלה עשויים להיות טובים יותר מכפי שתקבלו בעתיד.


ג. במידה ותבטלו את ביטוח הבריאות היום ותבקשו לחזור אליו בעתיד, תידרשו לספק הצהרת בריאות חדשה ולהוכיח רצף ביטוחי, מה שעשוי להערים קשיים על היכולת העתידית שלכם להצטייד בביטוח רפואי הולם ומקיף.


ד. כבר עכשיו חברות הביטוח פונות לרגולטור על מנת להחריג מספר פוליסות למקרה של מגיפה. ביניהם סעיף תרופות (החרגה של תרופה אפשרית למגפה) ומקרה של מוות בשל מגפה. המשמעות היא שאם יש לכם ביטוח בריאות קיים, אתם מכוסים גם במקרה של הידבקות בקורונה. במידה ותרכשו ביטוח רפואי עתידי, סיכוי גדול שהקורונה, או לצורך העניין כל מגפה אחרת, לא תהיה מכוסה על ידי פוליסת הביטוח.


בדקו את הזכויות שלכם


אנשים שזקוקים למענה רפואי ואינם מעוניינים להגיע למערכות הבריאות הציבוריות, מחשש להידבקות, לזיהומים או לעומס יתר על המערכת - זה הזמן לבחון את הזכויות הניתנות לכם במסגרת הביטוחים הפרטיים ולממש אותן.


הנה דוגמאות לכמה כיסויים פרטיים שעשויים להיות רלוונטיים מאוד בשעה זו:


1. ייעוץ רפואי פרטי – ייעוץ עם רופא מומחה בקליניקה פרטית עדיפה ובטוחה יותר בימים אלו על ביקור במרפאה ציבורית הומה אדם.


2. שירות רפואי עד הבית – ייתכן ופוליסת הבריאות הפרטית שלכם כוללת גם שירותי ייעוץ אונליין, או ביקור רופא מומחה עד הבית, לרבות ביצוע בדיקות מעבדה שונות, שאינן קשורות לבדיקת קורונה.


3. שירותי הדמיות – בדיקות MRI, CT, בדיקת אחיות ועוד, ניתנים גם הם לביצוע במוקדים פרטיים, במסגרת הביטוחים הפרטיים.


4. טיפולים פרא-רפואיים – טיפולים כגון פיזיותרפיה, מרפאות כאב, טיפולים פסיכולוגיים ועוד – גם להם ניתן מענה במסגרת הביטוחים הפרטיים.


5. ניתוחים ומחליפי ניתוחים – למבוטחים שרכשו ביטוח עם סעיף "ניתוחים פרטיים בישראל" - זה הזמן לממש את הזכויות שלכם במסגרת הביטוח לביצוע ניתוחים במרפאות פרטיות ובבתי חולים פרטיים, שעבורם נדרש זמן המתנה נמוך יותר מבתי החולים הציבוריים והם גם נחשבים לסטריליים יותר מבחינה זיהומית.


6. מקרי חירום – מקרים, לא עלינו, של קטסטרופות רפואיות, כגון: ניתוחי חירום, תרופות שאינן בסל הבריאות, פיצוי כספי בגין גילוי של מחלה קשה, פיצוי על אובדן כושר עבודה או ביטוח תאונות.


7. פיצוי בגין אשפוז - במידה ובכל זאת התאשפזתם במערכת הבריאות הציבורית, בדקו אם יש לכם סעיף בפוליסה הפרטית, המפצה אתכם כספית במקרה של אשפוז כזה. הסכומים יכולים להגיע לפיצוי של אלפי שקלים ליום אשפוז אחד. ביטוח הבריאות הוא לא הביטוח היחיד שמומלץ לבחון ולבדוק בימים אלו – אנו ממליצים לכם לבדוק גם את ביטוח החיים שלכם ולוודא שהפיצוי למשפחה במקרה של מוות חלילה הוא ראוי ומספק.

מאחלים לכם בריאות איתנה וחזרה מהירה לשגרה.

 

יש לכם שאלות נוספות?

אנחנו כאן לכל דבר ועניין.


מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית עבור התיק הביטוחי שלכם -

כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page