top of page

דואגים לילדים - כתבה שנייה בסדרה

כך תדאגו לכיסוי ביטוחי מיטבי עבור הילדים שלכם ותשלמו על זה כמה שפחות


סימון גוטמן | 1.04.2019


בסדרת הכתבות שהתחלנו לפרסם בחודש הקודם, אנו סוקרים את הכלים הביטוחיים והפיננסים שחשוב שתכירו כהורים לילדים ומעניקים כלים מעשיים לביצוע. לאחר שבחנו בכתבה הראשונה בסדרה פתרונות עבור אירוע סיעודי, בכתבה הנכחית נתמקד בפתרונות ביטוחיים המספקים לילדים מעטפת הגנה בריאותית.


מרגע שהם יוצאים מהרחם אנחנו עוטפים אותם בחום ודואגים לכל צעד ושעל שלהם. הרי שהכל מבחינתנו צריך להיות מושלם – שיהיה כיסא בטיחות ברכב, שהטמפרטורה של המים באמבטיה תהיה מושלמת, שהחפצים החדים יהיו מחוץ להישג יד ועוד. ומה עם עם הטיפול בבריאות הפיזית והנפשית שלהם?


עידן חדש ברפואה


התקדמות הרפואה והתפתחותן של טכנולוגיות חדשות משנות את פני הרפואה ומובילות במערכות הרפואה בישראל ובעולם שינויים מפליגים, ובראשם מעבר לביצוע טיפולים חדשניים, המתבצעים בקרבת הבית, כתחליף לביצוע ניתוחים פולשניים, המתקיימים בבתי החולים.


מגמה זאת מצטרפת למודעות הולכת וגוברת, הן של הממסד הרפואי והן של הורים לילדים, לעולם ההתפתחותי של הילד על מאפייניו הפיזיים והנפשיים, הבאים לידי ביטוי החל מביצוע בדיקות לזיהוי עיכוב התפתחותי, דרך אבחון מוקדם וטיפול בבעיות קשב וריכוז ולקויות למידה ועד טיפול בבעיות הרטבה והפרעות אכילה.


למרות מגמות אלה, מערכת הבריאות הציבורית אינה מצליחה לספק מענה מלא לצרכים של הורים לילדים, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בזמן הממוצע שלוקח לילד לפגוש רופא מומחה, בהחרגת הטיפול בתרופות שאינן כלולות בסל הבריאות ובהסתמכות על טיפולים פולשניים על פני טיפולים מחליפי ניתוח חדשניים.


כל אלו מובילים הורים המעוניינים לספק לילדיהם מענה לצרכיהם, במערכת הרפואית הציבורית, להיתקל בקשיים הדורשים מאמץ רב ועלויות גבוהות. הבשורה החיובית היא שאתם כהורים לא חייבים לסבול את המצב הזה ושבאפשרותכם להקל על תהליך האבחון והטיפול עבור ילדיכם וגם לחסוך בהוצאות כספיות.


ריכזנו עבורכם 3 תחומים עיקריים בהם תוכלו לקבל מענה עדיף ואיכותי עבור ילדיכם באמצעות רכישת ביטוח בריאות פרטי עבורם.


זמני המתנה ארוכים בשנת 2018


מבדיקה שערכו העיתון TheMarker והתנועה לעיתונות ציבורית, עולה כי ישראלים שזקוקים לרופאים מומחים נדרשים לעתים להמתין עד 254 יום, שהם שמונה חודשים, וזאת לטענת משרד הבריאות כתוצאה ממחסור ברופאים.

ההמתנה לתור בקופות אינה עושה הבחנה בגיל הפונים, כך שגם פעוטות וילדים יאלצו להמתין זמן ארוך לבדיקה אצל רופא מומחה. כך עולה לדוגמה מהנתונים , כי זמן ההמתנה לניורולוג ילדים בירושלים, עמד בשנת 2018 על 218 יום.


על אף הנתונים העגומים, ישנה דרך לקצר את זמני ההמתנה הארוכים. הנתונים מראים כי הורים שרכשו לילדיהם ביטוח בריאות פרטי קיצרו את זמני ההמתנה במאות אחוזים. כך, לפי הדוגמה שניתנה לעיל, זמן ההמתנה הממוצע לאותו ניורולוג ילדים בירושלים התקצר ב-205 ימים ועמד על 13 ימים בלבד.


הזדקקות לתרופות שלא נמצאות בסל התרופות


במערכת הרפואה הציבורית נקבע בכל שנה סל התרופות, כאשר רק התרופות הנכללות בו מסובסדות על ידי המדינה, בעוד תרופות שאינן נכללות בו, דורשות את רכישתן באופן פרטי, דבר העלול להוביל להוצאות של אלפי שקלים בכל חודש.


חשוב לציין שבשל מגבלות התקציב, ישנה העדפה להכללת תרופות מצילות חיים על פני תרופות משפרות חיים בסל התרופות. דוגמה אחת, מתוך ים רחב של דוגמאות, היא המקרה של מ', ילד נורמטיבי בן 12 שהתגלו אצלו הפרעות קשב וריכוז. מ' נשלח לאבחון וכמו רבים אחרים, החל ליטול ריטלין. מ' החל לפתח תופעות לוואי לתרופה, וזאת כמו 10%-15% מהאוכלוסיה הרלוונטית, שאינם מגיבים באופן רצוי לתרופת הרטלין וכמו עוד 10% מהאוכלוסיה, המוותרים על השימוש ברטלין כתוצאה מקושי בההתמודדות עם תופעות הלוואי.


על כן, החלו הוריו לחפש מענה אצל רופאים מומחים – בדיקות שהעלו כי למ' יש להתאים תרופה אחרת, מדבקות בשם "דיטרנה" (Diytrana) - אשר אינן נכללות בסל התרופות. משמעות הדבר היא, כי אלמלא היה מ' מבוטח בביטוח פרטי, היו נדרשים הוריו לתשלום של 2,000 שקלים מידי חודש – אותם מקבלת המשפחה כיום מחברת הביטוח באופן סדיר.


טיפולים ייחודיים


בעיה נוספת בה נתקלים הורים רבים היא ההבנה כי לילד שלהם מגיע טיפול יקר או ייחודי, אך הקופות לא מכירות בטיפולים אלו או שמסבסדות אותם באופן חלקי.

דוגמה לטיפולים כאלו ניתן למצוא בכיסוי לטיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים, טיפולים פסיכוטרפיים, טיפול באמצעות ריפוי בעיסוק או הסתייעות בקלינאי תקשורת, וכן טיפולים ייחודיים כמו פיזיותרפיה במים.


באופן טבעי, עובר זמן רב עד שטיפולים אשר נחשבים מתקדמים וחדשניים בשדה הטיפולי מקבלים הכרה ותמיכה משמעותית במערכת הבריאות הציבורית, ואילו הביטוחים הפרטיים גמישים יותר ביכולת לספק מענה לצרכים ספציפיים אלו.

עצה מעשית - מה כדאי לנו לעשות בפועל


לסיכום, ראינו כי מערכת הבריאות הממלכתית וקופות החולים אינם מספקים מענה מלא לקשת רחבה של צרכים של הורים לילדים בטווח רחב של גילאים.


לכן חשוב להקפיד על רכישת ביטוח בריאות פרטי לילדים אשר יכלול את המרכיבים הבאים -


שירותי ייעוץ והכוונה מקצועיים: שירותים הכוללים פגישות ייעוץ או התייעצות טלפונית עם רופא מומחה ובכלל זה, גם בדיקות ראייה ושמיעה.


שירותי אבחון: הכוללים אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי; אבחון וייעוץ בהפרעות קשב וריכוז (בהקשר זה, מומלץ לא לוותר על מבחן MOXO החדש); אבחון וייעוץ בבעיות שינה.


שירותי טיפול: פיתוח מיומנויות למידה כמו הוראה מתקנת או קלינאית תקשורת; פיתוח כישורים התפתחותיים רגשיים בכלים ושיטות כמו שחייה טיפולית, רכיבה טיפולית, טיפול באומנות או ריפוי בעיסוק; טיפול פסיכולוגי וטיפול בהרטבה.


עבור כל כיסוי, חשוב לבדוק את התקרות והסכומים המוצעים עבורו על ידי חברות הביטוח השונות וכן את גובה ההשתתפות העצמית עבור הסעיפים השונים.


 

יש לכם שאלות נוספות?

אנחנו כאן לכל דבר ועניין.

מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית לביטוח בריאות -


כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page