top of page

תכירו את החיה הכי מסקרנת בעולם ההשקעות: קופות גמל להשקעה

שנת 2019 הייתה טובה מאוד לקופות הגמל ולמשקיעים בה. האם צפויים לנו שוברי קופות גמל נוספים בשנת 2020? קופת גמל להשקעה – קווים לדמותה.

מאת: מערכת רכסים | 15.02.2020


את קופות הגמל רבים מכירים בתוך אפיק חסכון אטרקטיבי ומשתלם, אלא שבשנים האחרונות פחת השימוש בקופות גמל והיצע האפשרויות לחיסכון​ לטווח הקצר והבינוני הצטמצם מאוד. מעט אנשים הפקידו כספים לקופות הגמל מתוך חשש ל"סגירת" הכספים עד למועד הפרישה לפנסיה. בשל כך הושקה קופת הגמל להשקעה כמוצר חיסכון המיועד לכל טווח זמן.



מה זה קופת גמל להשקעה?


על פי אתר "האוצר שלי" של משרד האוצר:

קופת הגמל החדשה מאפשרת למשוך את החיסכון בכל זמן שתרצו, בכפוף לתשלום מס רווח הון בגובה 25% על הרווח הריאלי שנצבר בקופה בלבד, וללא קנסות משיכה או יציאה. יחד עם זאת, אם תחליטו למשוך את הכסף כקצבה לאחר הפרישה תוכלו ליהנות מהטבת המס שמקנה קצבת הפרישה. שמירה על החיסכון עד לגיל הפרישה תגדיל בצורה משמעותית את החיסכון הפנסיוני ואת הקצבה שתשולם לכם בכל חודש בעת הפרישה. ולכן, מומלץ להמשיך ולחסוך עד היציאה לפנסיה, להגדיל משמעותית החיסכון הפנסיוני וליהנות מהטבת המס.


מוצר פשוט, גמיש ונגיש

ההשקעה בקופת הגמל להשקעה פשוטה ונגיש יותר ביחס לשאר מוצרי החיסכון הקיימים. הקופה מיועדת לציבור הרחב שמעדיף להימנע מלהשקיע בעצמו בבורסה ובשוק ההון. כל שעליכם לעשות הוא לבחור את הגוף הפיננסי ​שינהל את הקופה עבורכם, ואת מסלול השקעה לפי רמת הסיכון ואופי ההשקעה. בכל שלב, תוכלו לשנות מסלול ולמשוך את הכסף.


איך בוחרים קופת גמל להשקעה?

בקופת הגמל להשקעה ניתן להפקיד עד 70,000 ₪ בכל שנה בהפקדות חודשיות או בהפקדה חד פעמית. תמורת ניהול החיסכון החברה המנהלת את קופת הגמל וגובה דמי ניהול​ בשיעור שיכול להגיע עד 4% מכל הפקדה ועד 1.05% מהסכום שנצבר בקופה בכל שנה. לפני בחירת קופת גמל להשקעה, מומלץ לעשות סקר שוק ולהשוות בין דמי הניהול שגובות הקופות השונות על מנת לשלם את דמי הניהול הנמוכים ביותר, וזכרו שתמיד ניתן להתמקח עליהם, כי מי שמתמקח מרוויח.​



מה עשו קופות הגמל להשקעה בשנת 2019?

אחרי שנים של ייבוש בקצה ספסל המשקיעים, קופות הגמל עשו קפיצה מדהימה לקדמת הבמה והחלו לככב במדדים - שנת 2019 הסתיימה עם תשואה דו-ספרתית של המדדים המובילים בעולם, וקופות הגמל נהנו מתשואה משוקללת של 12.3% בשנת 2019. חובבי הסיכונים נהנו עוד יותר בשנה שעברה, כאשר קופות הגמל המנייתיות סיימו את השנה עם תשואה של 22.9%; קופות הגמל המדדיות סיימו את השנה עם תשואה של 7.1%; וקופות הגמל השקליות רשמו תשואה של 6.8%, כך מעריכים במיטב דש.


מבחינה זו הסתיימה 2019 עם עליות שערים חריגות לטובה בשלל מדדי שוק הון בארץ ובעולם, ולכן בסוף השנה התברר כי 2019 היתה המשך ישיר לרוב השנים שקדמו לה, וגם תמונת מראה ל-2018, שהסתיימה בנפילות שערים. לעובדה זו תרומה חיובית לצבירה הסוציאלית של הציבור אצל גופי החיסכון לטווח ארוך.



ומה צפוי לנו ב-2020?


ישנן דעות לכאן ולכאן לגבי הצפוי לנו ב-2020, ובינינו, האנליסטים ברוב המקרים לא מדייקים בתחזיות שלהם, אבל כבר היום אפשר לראות פתיחה חיובית לקופות הגמל בשנת 2020 עם תשואה ממוצעת של 0.4% בינואר. יחד עם זאת, הפתיחה האדומה של פברואר, הביאה עמה ירידות שערים חזקות בשוקי המניות במחצית השנייה של החודש, מגמה שצמצמה וכמעט איפסה לחלוטין את התשואה של החודש הקודם.


בשורה תחתונה: ע"פ התחזיות מדובר על המשך סביבת ריבית נמוכה, מה שייתן דלק לעליית המדדים ולחיזוק קופות הגמל, אולי לא לרמות כמו שהיו שנה שעברה, אך המגמה החיובית בהחלט עשויה להימשך.


 

יש לכם שאלות נוספות?

אנחנו כאן לכל דבר ועניין.


מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית עבור התיק הביטוחי שלכם -

כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page