top of page

לקנות או למכור? האנליסטים הבכירים של ישראל מנתחים היכן כדאי להשקיע ב-2020

שנת 2019 הסתיימה כשנה יוצאת דופן בשווקים הפיננסיים. אך הרמות הגבוהות לא מרתיעות את בתי ההשקעות והאנליסטים, ובמבט קדימה הם ממשיכים לשדר אופטימיות לגבי הצפוי בשווקים בשנה הבאה. כך נראות התחזיות של הגופים הבולטים בשוק ההון המקומי. משקיעים ב-2020 - כתבה ראשונה בסדרה.

מאת: מערכת רכסים | 15.01.2020

לפני קצת יותר משבועיים הסתיימה אחת השנים הטובות ביותר שהיו בשוק ההון בעשור האחרון. ב–2019 נרשמו תשואות יפות הן בשוק המניות הן בשוק האג"ח. בצד רבים שהרוויחו יפה, היו גם מפסידים גדולים, למשל, אלה שהשקיעו במניות התקשורת והביומד, או במניות טבע (-1.79% 3072), קסטרו (-0.75% 4122) ונייר חדרה (+0% 12750).

את התשואה הגבוהה ביותר בבורסת תל אביב ב–2019 הניבה מניית אלקטריאון (-0.76% 7296). החברה, שמפתחת תשתית של כביש חשמלי, עלתה ב–272%, והחברה נסחרת בשווי של כמעט 600 מיליון שקל. ביוני 2019 הגיע שווי השוק של החברה לשיא של 825 מיליון שקל. ואולם, על אף שביצעה כמה ניסויים וחתמה על מזכר הבנות עם חברה גרמנית להדגמת כביש חשמלי בגרמניה — שווייה ירד מאז.

כרגיל וכצפוי, התחזיות לשנה החולפת היו רחוקות ממה שקרה בפועל. כדי לסבר את האוזן ואת העין, מגזין גלובס (אביב לוי 31.12.19) פרסם טבלה שמרכזת את כל התחזיות העיקריות לעומת מה שאירע בפועל. הנה כך זה נראה:




ומה צפוי לנו בשנת 2020?


הרמות הגבוהות של המדדים המובילים בישראל ובארה"ב לא מרתיעות את בתי ההשקעות והאנליסטים, ובמבט קדימה הם ממשיכים לשדר אופטימיות לגבי הצפוי בשווקים בשנה הבאה, אם כי רובם מסכימים ש-2020 תתקשה להיראות כמו קודמתה. במגזין גלובס הגדילו לעשות וריכזו את הנתונים המעניינים ביותר בשקלול התחזיות של הגופים הבולטים בשוק ההון המקומי. הנה כך זה נראה:








מתוך כתבה שפורסמה באתר טלנירי (20.11.19), כך נראית התחזית של (UBS Global Wealth Management (GWM לשנה החדשה:


1. השקעה במניות איכותיות ונושאות דיבידנדים, כמו גם בחברות מקומיות וממוקדות בצריכה החשופות פחות לסחר ולהוצאות עסקיות.


2. אימוץ גישת שביל הזהב לאגרות החוב, לנוכח תשואות נמוכות מאוד על החובות הבטוחים ביותר וסיכוני אשראי מאמירים בקרב מנפיקים עתירי תשואה.


3. העדפה למתכות יקרות על פני סחורות מחזוריות; שילוב של מטבעות בטוחים עם מטבעות בעלי תשואה גבוהה; ובהשקעות האלטרנטיביות: העדפה לרגישות נמוכה לתנודות השוק.


בכתבה מצוטט ד"ר אודי דהאן, מנכ"ל UBS Wealth Management ישראל לגבי התחזית לישראל: "הכלכלה הישראלית תחרותית מאוד, נתמכת על ידי מודל צמיחה דינאמי שמונע על ידי סקטור ההיי-טק. שילוב של מסגרת מדיניות מאקרו-כלכלית מבוססת, מיצוב חוב חזק ואוכלוסייה בעלת הון, הביאו בעבר לחוסן בפני זעזועים. עם זאת, יש לעקוב אחר אתגרים דמוגרפיים ארוכי טווח, מערכת פוליטית מקוטעת וחששות גאו-פוליטיים מתמשכים."


בשנות העשור הקרוב יתמודדו המשקיעים עם עולם שהשתנה. כ-790 מיליון בני אדם יעברו להתגורר בערים. כוח העבודה במדינות המפותחות יתכווץ ב-25 מיליון ויגדל ב-470 מיליון בני אדם בכלכלות המתעוררות. מספר משתמשי האינטרנט יגדל מ-4.3 מיליארד כיום ל-7.5 מיליארד.


אתגרי הקיימות והטכנולוגיה הקשורים לגורמים אלה ואחרים יוצרים הזדמנות, קובע הדו"ח. ככלל, הנושאים המובילים בהשקעות לטווח רחוק לשנה הקרובה הם הטרנספורמציה הדיגיטלית, טיפולים גנטיים, ומחסור במים.


בנוסף, ככל ש-2020 מתקרבת והולכת, המשקיעים מתלכדים סביב סטנדרטים גלובליים שיהפכו את ההשקעות בנות קיימא במיוחד, לנגישות יותר ללקוחות. הנגישות המשופרת מתבטאת בעקרונות פעולה של ה-International Finance Corporation for Impact Management כמו גם במאמצים של ה-International Institute for Finance לפישוט המינוח של ההשקעות בנות קיימא. UBS, שה-wealth manager הגלובלי הגדול בעולם, ו-Blackrock, מנהל הנכסים הגדול בעולם, תומכים במאמצים אלה.



פרסום מידע זה אינו מהווה הצעה לציבור להשקעה בשותפות. ההשקעה בשותפות הינה על בסיס הצעה פרטית בלבד, בכפוף למגבלות כמפורט בהוראות הדין החל, ולפי שיקול דעתו המוחלט והבלעדי של השותף הכללי.




יש לכם שאלות נוספות?

אנחנו כאן לכל דבר ועניין.


מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית עבור התיק הביטוחי שלכם -

כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page