top of page

ביטוח לילדים? זה עניין שבשגרה

הורים רבים דואגים לבטח את ילדיהם כנגד מקרים של קטסטרופות כגון ניתוחים ומחלות קשות. אבל מה לגבי טיפולים שבשגרה? איך תבטיחו לילדכם טיפולים הולמים להפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והתפתחות תקינה? על כך ועוד בכתבה הבאה. דואגים לילדים: כתבה שלישית בסדרה

מאת: שי חוג'ה | 1.5.2019

בסדרת הכתבות "דואגים לילדים", אנו סוקרים את הכלים הביטוחיים והפיננסים שחשוב שתכירו כהורים לילדים ומעניקים כלים מעשיים לביצוע. לאחר שבחנו בכתבה הראשונה בסדרה פתרונות עבור אירוע סיעודי, ובכתבה השנייה בסדרה פתרונות המספקים לילדים מעטפת הגנה בריאותית, בכתבה הנכחית נתמקד בפתרונות ביטוחיים עבור טיפולים שבשגרה.


הדבר החשוב ביותר לכל הורה עוד לפני שהילד נולד, הוא לדעת שהוא עושה כל שביכולתו להעניק לו את הטיפול והדאגה המקסימליים. רובנו נוטים לחשוב שהביטוח הרפואי שרכשנו מכסה רק קטסטרופות רפואיות כגון: ניתוחים, השתלות, תרופות שאינן מכוסות בסל הבריאות או טיפולים למחלות קשות. אך אלה רק מקרים יוצאים מן הכלל, שאמנם חשוב מאוד להתכונן אליהם, אבל מה לגבי השגרה? מה לגבי כל אותם הטיפולים היומיומיים שהורים רבים נדרשים אליהם, כדי לשמור על שגרת חיים תקינה ובריאה?


כיום, קיימים פתרונות ביטוחיים המאפשרים לנו ההורים בדיקות וטיפולים משלב ההיריון ועד לתהליך ההתבגרות של ילדנו. בכתבה זו נעסוק בכיסויים הביטוחיים הפחות מוכרים שאינם מתקשרים עם מקרים רפואיים קשים, אלה עוסקים בכיסויים המיועדים עבור שגרת החיים של כל הורה.


הריון ולידה


כיום ישנה אפשרות לרכוש כיסוי ביטוחי המעניק בשלב ההיריון והלידה כיסוי לכל בדיקת הריון וכן החזר לבדיקות גנטיות, שמירת דם טבורי, קורס הכנה ללידה, מלונית לאחר לידה ויועצת הנקה. ההוצאה המשפחתית הממוצעת עבור בדיקות וטיפולים אלו יכולות להסתכם באלפי שקלים לכל לידה. הערכות מראש של זוג צעיר טרם ההיריון ורכישת כיסוי זה, בעלות של כמה עשרות שקלים בודדים בחודש, יכולה להביא לחיסכון משמעותי.


אבחון הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה


על פי נתונים של קופת חולים כללית, 7%-10% מהילדים עד גיל 18 בישראל סובלים מהפרעות קשב וריכוז (ADHD). עוד בטרם נדבר על הטיפולים המוצעים במסגרת הביטוח הפרטי, נתמקד רגע באבחון. תהליך האבחון של הפרעות קשב וריכוז הוא תהליך מורכב יחסית הדורש סבלנות, תשומת לב וגם לא מעט כסף. עד כמה שמדובר בתופעה מוכרת, רבים מהילדים אינם מאובחנים כלל ואם אותם הלא מאובחנים לא יקבלו את הטיפול המתאים להם, חייהם נדונים להיות רצופים בקשיים רבים. הפרעת קשב וריכוז שאינה מטופלת כראוי עשויה לגרור אחריה הפרעה התפתחותית ואף התפתחות של הפרעות פסיכיאטריות ודיכאון.


איך הביטוח הרפואי יכול לעזור? אז ככה... בביטוח הרפואי ישנה אפשרות לרכישת כיסוי המעניק לילדים שתי בדיקות בשנה לצורך אבחון וייעוץ דידקטי ופסיכו דידקטי. בנוסף, ניתן לקבל כיסוי לבדיקת רופא נוירולוג ובדיקות ממוחשבות מסוג TOVA ,BRC או MOXO. בדיקות אלו מאפשרות הערכה אובייקטיבית של מרכיבי הקשב, יעילות טיפול תרופתי כגון ריטלין (כאשר משווים את תוצאות הבדיקה הראשונה לזו שנערכה תחת השפעת התרופה), והן מצליחות לזהות נכון כ-80% מהנבדקים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז, ככאלו שאכן סובלים מהפרעה.


טיפול בהפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה


באופן טבעי, עובר זמן רב עד שטיפולים אשר נחשבים מתקדמים וחדשניים בשדה הטיפולי מקבלים הכרה ותמיכה משמעותית במערכת הבריאות הציבורית, ואילו הביטוחים הפרטיים גמישים יותר ביכולת לספק מענה לצרכים ספציפיים אלו.


דוגמה לטיפולים כאלו ניתן למצוא בכיסוי לטיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים, טיפולים פסיכותרפיים, טיפול באמצעות ריפוי בעיסוק או הסתייעות בקלינאי תקשורת, וכן טיפולים ייחודיים כמו פיזיותרפיה במים.



בנוסף לטיפולים מתקדמים וחדשניים, ישנם פתרונות תרופתיים לטיפול בהפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. במערכת הרפואה הציבורית נקבע בכל שנה סל התרופות, כאשר רק התרופות הנכללות בו מסובסדות על ידי המדינה, בעוד תרופות שאינן נכללות בו, דורשות את רכישתן באופן פרטי, כאשר בשל מגבלות תקציב, ישנה העדפה להכללת תרופות מצילות חיים על פני תרופות משפרות חיים בסל התרופות.


היות ש-10%-15% מהאוכלוסיה הרלוונטית, אינה מגיבה באופן רצוי לתרופת הרטלין ו-10% נוספים מהאוכלוסיה מוותרת על השימוש ברטלין כתוצאה מקושי בההתמודדות עם תופעות הלוואי – ישנו צורך ברכישת תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות. ביטוח הבריאות הפרטי מספק מענה לרכישת תרופות מסוג זה, שעלויותיהן יכולה להגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים בחודש.


טיפולים בהתפתחות הילד, הפרעות אכילה ובעיות הרטבה


בדומה לטיפולים שנועדו לטפל בהפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה, ביטוח הבריאות הפרטי מספק מענה לילדנו לאחר שאובחנו בבדיקות להתפתחות הילד, הפרעות אכילה ובעיות הרטבה.

· טיפול בהתפתחות הילד – במסגרת פוליסת ביטוח רפואי פרטי ניתן למצוא כיסוי לכל טיפול בהתפתחות הילד, המבוצע על ידי פסיכותרפיסט, מרפא בעיסוק, קלינאי תקשורת ופסיכולוג.

· טיפול בהרטבה – הכיסוי מעניק טיפול וייעוץ גם בבעיות הרטבה אצל ילדים.

· טיפול בהפרעות אכילה – כיסוי לטיפולים באנורקסיה או בולמיה כולל ייעוץ אצל תזונאית ו\או אצל פסיכולוג או רופא מומחה.


האותיות הקטנות ודברים שחשוב לדעת לפני


כפי שראינו בכתבה, הביטוח הפרטי מעניק לנו, ההורים, את האפשרות לספק לילדנו את הבדיקות והטיפולים המתקדמים ביותר בעולם, שעלותם ללא כיסוי ביטוחי מתאים, יכולות להגיע לאלפי ואפילו לעשרות אלפי שקלים.


חשוב מאוד לדעת, אין אפשרות לרכוש את הכיסוי כאשר המצב הרפואי של הילד כבר קיים, או לחילופין כשהאם כבר נמצאת בהיריון. מכאן החשיבות ברכישה מקדימה של ביטוח הבריאות הפרטי לילדנו בגיל צעיר ככל האפשר.


שורה תחתונה: תכנון נכון של הכיסויים שיכיל הביטוח הרפואי לילדים שלנו, יאפשר לנו להעניק להם את הטיפול הטוב ביותר, במינימום עלות.


 

יש לכם שאלות נוספות?

אנחנו כאן לכל דבר ועניין.


מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית עבור ביטוח בריאות לילדים -

כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page