top of page

טסים ומכוסים – כל מה שרציתם לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל

נוסעים יקרים, כאן סוכן הביטוח שלכם מדבר. קחו רבע שעה כדי ללמוד יותר על ביטוח נסיעות לחו"ל, כדי שבפעם הבאה שתטוסו, תוכלו לנפוש בראש שקט ובידיעה שיש מי שדואג לבריאות שלכם (וגם לכבודה שלכם), גם כשאתם מרחק אלפי קילומטרים מכאן.

מאת: מערכת רכסים | 5.7.2019

הזמנו, שריינו, תיכננו, ארזנו – אבל מה עם הביטוח? רבים מהנוסעים לחו"ל משאירים את עניין הביטוח לרגע האחרון (שלא לדבר על אלה ששוכחים ממנו לגמרי) ומסתפקים בפוליסה הרגילה והפשוטה יחסית – זו בלי התוספות. לפעמים זה מספיק ולפעמים לא. מתי, איך ולמה? בדיוק על זה הכתבה. רגע לפני שאתם טסים לחו"ל, הנה מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל.


נתחיל מהתחלה – מה זה ביטוח נסיעות לחו"ל? ואיפה ומתי הוא תקף?


ביטוח נסיעות לחו"ל מתייחס לכל אדם שגר בישראל ויוצא מגבולות המדינה. הביטוח יהיה תקף למדינות שיש להן הסכם עם ישראל, כך שבמקרה של פציעה או מוות חלילה, יש עם מי לדבר ועם מי לתקשר.


כל המאחרים שימו לב - הפוליסה תקפה רק למי שמפעיל אותה טרם הנסיעה, בעודו בארץ. היה וניסה להפעיל אותה מחו"ל – יקבל סירוב. היו מקרים מעולם שבהם מבוטחים סיפרו שהם בארץ אבל בעצם היו בחו"ל באותה התקופה. למתחכמים האלה חשוב לעדכן שבמידה ויש אירוע, הפוליסה לא תקפה. משמע: הלקוח שילם לחינם. מסקנה: זכרו לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל לפני שאתם טסים.

טסתם לחופשה ארוכה? תקופה בלתי מוגבלת? רוב חברות הביטוח לא יבטחו אתכם מעל לחצי שנה – או לשנה ברציפות בסך הכל (אפשר לחדש באמצע תקופה), מהסיבה הפשוטה שהן אינן מבטחות אנשים שיש חשד שהשתקעו בחו"ל, או כאלה שאינם מתכוונים לחזור לארץ. יש חברה אחת שמתמחה במקרים כאלה – דיוויד שילד (David Shield).


מה מכסה פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל?


הפוליסה הבסיסית תכסה לרוב מקרים של תאונה / פציעה / ניתוח חירום / טיפולי חירום לשיניים / אירוע הדורש פינוי באמבולנס או מסוק/ אשפוז בבית חולים / תרופות בהתאם לאירוע הרפואי / ועוד. כלומר, רוב הקטסטרופות והאירועים החריגים נמצאים כבר בפנים, השאלה היא גובה הכיסוי בכל אחת מההצעות ומכאן רוב ההבדלים במחירים בין הפוליסות הבסיסיות, שנעות בין 1-3 דולר ליום.


איפה ומתי מתחילים לבקש תוספת?

יש לא מעט מקרים כאלה. הנה כמה בולטים מהם:


· מקרים רפואיים – לקוח שאושפז במהלך חודש לפני הטיסה או שרופא המליץ לו לא לטוס, יתקשה מאוד במציאת חברת ביטוח שתבטח אותו. במקרים מסוימים הוא יוחתם בהחרגה שאומרת: "אתה מכוסה לכל דבר ועניין, חוץ מהעניין הרפואי הזה שאתה סובל ממנו".


· תרופות – לקוח המצהיר שהוא נוטל תרופה אחת ביום – יבוטח. יותר מזה? זו כבר בעיה. גם כאן יוכל להיות מבוטח עם החרגה למצב הבריאותי שהוא סובל ממנו.


· הריון - אם גילית שאת בהריון בחו"ל, תהיי זכאית להחזר על טיפולי חירום / בדיקת היריון / בדיקת רופא – עד שבוע 14. אם מצב ההריון היה ידוע לך כבר בארץ, חברת הביטוח תשאל אותך באיזה שבוע את נמצאת ובהתאם לזה מוחל יתנהל הליך חיתום רפואי מול חברות הביטוח. רוצה לטוס בהיריון מתקדם? זה כבר עניין אחר. קרוב לוודאי שתוכלי להיות מבוטחת רק דרך קופת החולים שלך (ראי הרחבה בשאלה הבאה).


· ספורט אתגרי וספורט חורף – תוספת ספורט אתגרי אינה יקרה במיוחד (תוספת של כ-1 דולר ליום), אבל ספורט חורף (סקי שלג וכדומה) זה כבר סיפור אחר – כ-7 דולר תוספת ליום! על כן דעו שלא צריך לשריין את התוספת הזו לכל אורך הטיול. עדכנו את סוכן הביטוח בדיוק על ימי הפעילות ודאגו לכיסוי בימים האלה בלבד.


· גילאים מבוגרים – מעל גיל 60 המחיר הרגיל לפוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל עולה באופן אוטומטי.


· ציוד, כבודה וקיצור נסיעה – אם ברצונכם לבטח רכב, לפטופ, טלפון נייד, מצלמה, או לחילופין לבטח את עצמכם כנגד ביטול או קיצור החופשה, תאלצו להוסיף עוד כמה דולרים לפוליסה, תלוי בגובה הכיסוי.


ביטוח הנסיעות כולל תקרת הוצאות רפואיות גבוהה אשר יכולה להגיע עד לסכום של מיליון דולר, כאשר עלויות האשפוז והוצאות הביקור אצל הרופא מכוסות ללא מגבלה, ובדרך כלל, הן מספקות מוקד חירום אנושי, הפועל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. מעבר לכיסויים החריגים שצוינו לעיל, חברות הביטוח מציעות כיסוי חשוב נוסף: המשך הטיפולים הרפואיים בארץ, במקרה של פגיעה קשה בחו"ל, לתקופה של עד שלושה חודשים מיום החזרה לארץ.


מה קורה אם אני לא מוצא חברת ביטוח לבטח אותי?

אם מסיבה כלשהי (מצב בריאותי / היריון / טיסה למדינה עוינת) חברת הביטוח שלכם לא מוכנה לבטח אתכם, תמיד ניתן לנסות חברה אחרת, או לפנות לקופת החולים ולעשות את הביטוח דרכם. קופות החולים מחויבות לבטח ישראלים השוהים בחו"ל, אך קחו בחשבון שמדובר בפוליסה בעלת כיסוי נמוך יחסית.



היכן מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל?

עם פתיחת שוק הביטוח לתחרות לפני כעשור, ניתן לרכוש כיום ביטוחי נסיעות לחו"ל לא רק באמצעות סוכנויות הביטוח וחברות הביטוח אלא גם דרך חברות האשראי, קופות החולים, סוכנויות הנסיעות ואפילו רשות הדואר. אז מהי הדרך הטובה ביותר לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל?


1. סוכנויות הביטוח העצמאיות – מציעות את ביטוח הנסיעות לחו"ל המקיף ביותר. מדוע? מכיוון שהסוכנויות המובילות מציעות את ביטוחי הנסיעות של כלל חברות הביטוח ומכאן שהן יכולות להציע ללקוחותיהן את הביטוח המתאים ביותר לצרכיהם, במחיר ובתנאים הטובים ביותר.


2. חברות הביטוח – מציעות כיסויים משתנים במתווה שתואר לעיל, כאשר מגבלתן הגדולה הינה בעובדה שהן יכולות להציע ללקוחותיהן אך ורק את פוליסת הביטוח אותה הן מייצרות, דבר אשר אינו תמיד עומד בקנה אחד עם האינטרס והצרכים הפרטניים של כל לקוח וכל נסיעה.

3. חברות האשראי – מציעות ללקוחותיהן ביטוח נסיעות בסיסי בחינם, המופעל באמצעות שיחת טלפון למוקד שירות הלקוחות לפני הנסיעה. היתרון בביטוח זה שהוא חינם, כמובן. החיסרון הגדול - הכיסוי המוגבל שהוא מעניק. תקרת ההוצאות הרפואיות נעה בין 250-500 אלף דולר (תלוי בחברת האשראי) והוצאות רפואיות שונות מכוסות עד לסכום של 3000 דולר. ביטוח המטען מכסה נזקים של עד 2700 דולר, כאשר כל פריט מבוטח מוגבל עד לכ-400 דולר. לסיכום יש לזכור, כי ביטוח נסיעות בחברת אשראי נותן מענה לבעיות קלות ולא מורכבות. ניתן להרחיב את הביטוח הבסיסי שמציעה חברת האשראי. ההרחבה מתבצעת מול חברת ביטוח, ואז חברת האשראי יוצאת למעשה מהתמונה.

4. קופות החולים – מציעות גם הן ביטוח נסיעות, הכולל את רוב הכיסויים המוצעים על-ידי חברות הביטוח. ההבדלים העיקריים הם סכום הכיסוי המרבי להוצאות רפואיות, שהוא בדרך כלל נמוך יותר לעומת חברות הביטוח (נע לרוב בין 200-500 אלף דולר).


למה עדיף לרכוש ביטוח נסיעות דרך סוכנות ביטוח?

למרות שרוב פוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל הזמינות כיום בשוק, מציעות כיסויים דומים למדי, בהבדלים של עלויות הפרמיה וסכומי הכיסוי, עדיין קיים הבדל מהותי בין המוכרים:

ביטוחי הנסיעות המוצעים לציבור על-ידי חברות האשראי, קופות החולים ורשות הדואר, אינם מסופקים ישירות על-ידן. במקרים רבים מדובר בביטוחים חינמיים, שלא נותנים מענה ביטוחי לכל תרחיש אפשרי, ובמיוחד לתרחישים קיצוניים.


סוכנויות הביטוח העצמאיות נהנות מותק וניסיון בתחום ביטוחי הנסיעות, והן יכולות להציע למבוטח את הפוליסה המתאימה לו ביותר, בהתאם לצרכיו. ולא פחות חשוב, המבוטח מקבל שירות אישי ומקצועי, בעיקר כאשר הוא נדרש להפעיל את הביטוח במקרה חירום.

שורה תחתונה

כל מי שנוסע לחו"ל, חייב להצטייד ב​ביטוח נסיעות לחו"ל על כל צרה שלא תבוא (מחלה, פציעה, אובדן מטען וכיוצא באלה). בדרך כלל, המבטחים מעמידים לרשות המבוטחים מוקדי חירום, הפועלים 24 שעות ביממה, ונותנים מענה לבעיות שונות שעלולות לצוץ במהלך השהייה בחו"ל. מומלץ לבצע את רכישת הביטוח מסוכנות ביטוח פרטית אשר תבצע עבורכם השוואה של הפוליסות הרלוונטיות מבין חברות הביטוח המובילות, ותתאים אותן למאפיינים הייחודיים של הנסיעה שלכם ושלכם הנוסעים.


זהו. אנחנו סיימנו לעת עתה... אנו מקווים שקיבלתם כאן מידע שתרם לכם, לקראת הנסיעה הבאה שלכם. במידה ויש לכם עוד שאלות, או אם תרצו לקבל מאיתנו הצעה אטרקטיבית לביטוח לחו"ל – דברו איתנו!

 

מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית עבור ביטוח נסיעות לחו"ל -

כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page