top of page

כל מה שרציתם לדעת על קרנות השתלמות בחמש שאלות ותשובות קצרות

מה זו קרן השתלמות? כיצד היא עובדת? ומה חשוב לדעת לפני שפותחים קרן השתלמות? על כך במדריך הבא.


מאת: מערכת רכסים | 19.08.2020

תמונה: Unsplash




1. מהי קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא מכשיר חיסכון המיועד לשכירים ולעצמאים, המאפשר ליהנות מהטבות מס ייחודיות לצד ניהול השקעות מקצועי בשוק ההון. הכספים בקרן הופכים לנזילים לאחר 6 שנות חיסכון וניתנים למשיכה לכל מטרה בסכום הוני פטור ממס רווח הון, וזאת עבור הפקדות עד התקרה המוטבת. לאחר 3 שנות חיסכון, ניתן למשוך את הכספים לצורך השתלמות מקצועית או בעת הגעה לגיל הפרישה. ניתן להמשיך ולחסוך את הכספים מעבר לתקופה של 6 שנים ולהינות על התשואה מהחיסכון. 




2. כיצד עובדת קרן ההשתלמות?

קרנות ההשתלמות מנוהלות על ידי חברות הביטוח ובתי ההשקעות במטרה להניב לחוסכים רווחים מקסימיליים. הכספים בקרן ההשתלמות מושקעים בשוק ההון במגוון מסלולי השקעה בעלי רמת סיכון שונה, מהם ניתן לבחור מסלול המתאים לצרכי החוסך ולתקופת החיסכון. באפשרות החוסך לעבור בין המסלולים ללא עלות וללא אירוע מס ולמעשה להתאים את החיסכון למצבי שוק שונים ולצרכים המשתנים של החוסך לאורך תקופת החיסכון.

3. כיצד מופרשים הכספים אל קרן ההשתלמות?

בקרן השתלמות לשכירים, מופקדים כספים באופן שוטף הן על ידי העובד והן על ידי המעביד, כאשר גובה ההפקדה נקבע בהתאם לגובה שכרו של העובד עד לתקרה, כאשר ניתן להפריש עד 2.5.5 על ידי העובד ו- 7.5% נוספים על ידי המעסיק. בקרן השתלמות לעצמאים, ניתן להפקיד עד 7% מההכנסה השנתית, כאשר סכום הפקדה בגובה של עד 4.5% מההכנסה ייחשב על ידי רשויות המס כהוצאה מוכרת. 


4. מהן הטבות המס בחיסכון בקרן השתלמות?

חוסך המפקיד בקרן ההשתלמות עד לסכום תקרת ההפקדה המוטבת, נהנה פעמיים מהטבות מס; הן בשלב ההפקדה והן בעת המשיכה. עבור עצמאיים, ההפקדה לקרן ההשתלמות נחשבת כהוצאה מוכרת, ואילו שכירים לא ישלמו מס הכנסה על הפקדת חלק המעסיק. בעת משיכה כדין, עבור הפקדות עד התקרה המוטבת, הכספים בקרן ההשתלמות יהיו פטורים מתשלום מס רווח הון.


5. מה חשוב לבדוק בקרן השתלמות?

היות שתנאיה של קרן ההשתלמות הינם זהים בין החברות השונות, בעת השוואה בין קרנות ההשתלמות יש להתמקד ב-2 פרמטרים עיקריים; תשואות הקרן לאורך זמן ושמי הניהול הנגבים מהחוסכים. 


תשואות; מומלץ לבחור באחת מקרנות ההשתלמות שהניבו את התשואות הטובות ביותר בטווח זמן של מספר שנים. ניתן להעזר בטבלת דירוג התשואות המצורפת לעיל, לבחינת קרנות ההשתלמות המובילות בחמש השנים האחרונות. 

דמי ניהול; דמי הניהול בקרנות ההשתלמות נעים בין 0.3%-0.85%, כאשר בקרנות ההשתלמות המובילות הן ינועו בדרך כלל בין 0.7%-0.85%. חשוב לאזן בבחירת הקרן, בין קרן שצפויה להניב תשואות גבוהות, על פי נתוני עבר ארוכי טווח, לבין דמי ניהול סבירים, שיניבו לנו את התשואה נטו הצפוייה הגבוהה ביותר מבין קרנות ההשתלמות הפוטנציאליות. מסלולי השקעה; 


מסלולי השקעה; מתחלקים לחמש קבוצות; מסלול כללי, מסלול מניות, מסלול אג"ח, מסלול המשלב מניות ואג"ח ומסלול שקליים. חלק מקופות הגמל מאפשרות לבחור מסלולים פאסיביים, בעלי דמי ניהול מוזלים, בהם עת ההשקעה באמצעות קניית מוצרים פיננסיים העוקבים אחר מדדי מניות, ולא מניות ספציפיות. ​חשוב להתאים את מסלול ההשקעה לרמת הסיכון המגולמת לעמית, כאשר ניתן לבחור בין מסלול עם סיכון גבוה יותר אך עם סיכוי גדול יותר לתשואה​ גבוהה לבין מסלול סולידי יותר עם סיכוי נמוך יותר לתשואה​ גבוהה.

 

יש לכם שאלות נוספות?

אנחנו כאן לכל דבר ועניין.


מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית עבור התיק הביטוחי שלכם -

כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page