top of page

מדיניות שמיים בטוחים: כל מה שרצית לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל בקיץ הקרוב

אם בעבר רכישת פוליסת ביטוח לנסיעה לחו"ל נחשבה לשלב זניח בתהליך תכנון הנסיעה, מגפת הקורונה הבהירה כי מדובר בנושא קריטי. מה השתנה בשנה האחרונה ומה צפוי לנו בעתיד הקרוב? על כך בכתבה הבאה.

מאת: מערכת רכסים | 28.04.2021

תמונה: Unsplash


אחרי שנה של מדיניות שמיים סגורים, הישראלים חוזרים לטוס לחו"ל ועבור רבים, יפה שעה אחת קודם. מהצד השני, חברות הביטוח, שרק לפני שנה, עם פרוץ המגיפה, הקפיאו את פוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל שלהם והתקשו לגבש מדיניות ברורה לגבי כיסויים ועלויות, חוזרות להציע את השירות. מה שבטוח הוא שביטוח נסיעות לחו"ל הפך בשנה האחרונה ממרכיב שולי בתכנון הנסיעה לחו"ל, למרכיב משמעותי המושך תשומת לב רבה – בגלל התנאים החדשים וגם בגלל המחירים. איך תיראה פוליסת הנסיעות לחו"ל שלנו בשנה הקרובה?


"אנחנו מתעוררים למציאות אחרת", אומר אלון קצף נשיא ומייסד חברת הביטוח דיוידשילד (פספורטכארד) בראיון למגזין גלובס (ענת ביין לייבוביץ ומיכל רז חיימוביץ' 6.4.21). החיסונים, נקודת המפנה של ענף התיירות והתעופה, הובילו לשינוי במדיניות של חברות הביטוח. "במרץ 2020 התמונה הייתה מסובכת ומאתגרת, אבל כעת החיסונים לוקחים אותנו לכיוון השני. בחודשים הקרובים נבחן את ההשפעות על המטיילים, מה קורה כשמישהו מחוסן עובר בין מדינות או נמצא במדינות שבהן רמת התחלואה גבוהה, ואז נוכל להגיד שב-90% חזרנו לשגרה".


השגרה שקצף מדבר עליה מאוד שברירית שכן מדינות רבות בעולם עדיין מתמודדות עם המגיפה והמדיניות הפנימית שלהן לגבי כניסת תיירים עשויה להשתנות לעיתים תכופות ועימה הדרישות מהתיירים - מהצגת בדיקת קורונה עדכנית, עבור בחובת בידוד עם ההגעה למדינה, ועד הצגת פוליסת ביטוח הכוללת כיסוי במקרה של הידבקות בקורונה. לפי קצף, יש מדינות שעדיין דורשות פוליסה כזו: "כשתאילנד תיפתח, צריך יהיה להציג פוליסה הכוללת כיסוי של 100 אלף דולר, גם הנכנסים לדובאי נדרשים להציג פוליסה. את האישור מציגים הנוסעים עוד בשדה התעופה לפני המראה".



פתאום ביטוח הנסיעות לחו"ל נהיה עניין

"הקורונה הדגישה את החשיבות של הביטוח, ולכן, לאורך כל התקופה המשכנו לשווק את המוצר", אומר אלדד ערן, מנהל אגף בריאות וביטוחי נסיעות לחו"ל בהראל בראיון למגזין גלובס (ענת ביין לייבוביץ ומיכל רז חיימוביץ' 6.4.21). "באוגוסט הכנסנו לפוליסה את האפשרות לביטול וקיצור הנסיעה כתוצאה ממגפה. לפני חודש פתחנו אפשרות לרכוש ביטוח לארה"ב, כך שכל היעדים פתוחים לכולם". גם ערן מתייחס להאצת תהליכים טכנולוגיים: "הדגש הוא על כמה שיותר שירותים באפליקציה לשיח עם רופאים או עם רשויות במדינה שבה שוהה המבוטח".

המציאות החדשה שינתה את הרגלי הקנייה. לפי פופקין: "עוד לפני שקונים כרטיסי טיסה אנשים מצלצלים לבדוק אם הם יכולים להיות מבוטחים. מתכננים את הנסיעה לפי הביטוח, וזה לא היה בעבר. לפני הקורונה טווח הרכישה של פוליסת הביטוח היה כ-14 ימים לפני הנסיעה כמשהו שאתה מסמן עליו וי יחד עם שאר הסידורים. היום קודם מוודאים שיש אפשרות לביטוח ולפי זה מחליטים אם לנסוע".



מה חדש בפוליסות?

התקופה הנוכחית הביאה את חברות הביטוח לשנות את אופיין של פוליסות הביטוח נסיעות לחו"ל ולהתאימן לתקופה. למשל: סוגיית ביטול הנסיעה. בראיון למגזין גלובס אומרת מנהלת מחלקת ביטוח נסיעות חו"ל בהפניקס מור פפקין כי "בפוליסה יש, כפי שהיה בעבר, כיסוי לביטול או קיצור הנסיעה מסיבות רפואיות, אך הוספנו מוצר שנקרא 'מגן קורונה' בתשלום נוסף, למקרה שאדם נדבק או נכנס לבידוד ועליו לבטל את הנסיעה. המחיר נקבע בהתאם לגיל. במקרה של ביטול שנגרם מהחלטות של מדינה כפי שיוון הכניסה את סלוניקי לסגר - הנוסע מקבל שיפוי על שינוי כרטיס הטיסה".


עוד עניין בוער הוא עניין ביטול הנסיעה. בין אם כתוצאה ממדיניות ממשלתית של סגירת גבולות, סגרים וכדומה, או מאי נוחות של הנוסע לטוס למקום שבו התחלואה מזנקת. על פי קצף: "הסיכוי שמדינה כמו יוון תסגור ביום אחד את שדה התעופה בסלוניקי הוא סיכון מערכתי אבל זה לא אירוע ביטוחי. אם קורה מצב שבו נסגר שדה תעופה בחו"ל אנחנו משתתפים בעלויות שינוי כרטיס הטיסה אבל לא בהוצאות על בית מלון עד שהשדה ייפתח. כיום נושא הביטולים נמצא בידי הספקים שהם אלה שמציעים לרכוש מגן לנסיעה למקרה של ביטול, בעלות של 20-30 דולר לנוסע".


האם במסגרת החיתום (שאלון רפואי) נשאלת השאלה האם הנוסע חלה בקורונה? על פי קצף: "מה שמעניין זה אם הוא מחוסן או לא. לגבי מחלימים היינו רוצה להגיד שזה אותו דבר כמו מחוסנים, אבל פה נשאלת השאלה מתי החלימו". ערן מציין כי: "לאורך כל המשבר לא שינינו את תהליך החיתום שהוא אחיד לכל גיל. אנחנו גם לא שואלים מבוטח אם הוא התחסן או לא למעט לארה"ב וזאת על פי תקנות משרד הבריאות".



בשורה התחתונה: איך המחירים?

אם בתחילת המגפה מחירי הביטוח הרקיעו שחקים, היום המחירים חוזרים אט אט למחירם לפני תקופת הקורונה. "המחירים נקבעים על פי גיל המבוטח וברוב המקרים הם לא השתנו", אומרת פופקין למגזין גלובס. "הייתה בהתחלה ספקולציה שהמחיר יזנק. העדכונים נובעים ממצבים רפואיים שמותאמים למצב ועדיין המחיר לפוליסה מתחיל ב-2 דולר ליום, כפי שהיה גם לפני המגפה.


בפספורטכארד ציינו כי הפוליסות שלהם התייקרו ברמה של 20 סנט ליום, פרמיה שמשקפת את העלות השולית של הסיכון בחשיפה לקורונה בעת הזו והחשש מבידוד בחו"ל. בהראל לעומתם מספר ערן כי "הורדנו את המחירים ללקוחות עד גיל 60 שנוסעים לחו"ל לתקופות קצרות משום שרמת הסיכון בתפיסה שלנו ירדה".


הבדלי המחירים לא נקבעים על פי צבע המדינות, אלא בהתאם לשירות ולכיסויים שמציעה כל פוליסה ולעלויות הטיפול באותה המדינה. "לא בנינו מנגנונים של צבעים למדינות", אומר ערן. "אנחנו מחלקים את העולם לפי ארה"ב שבה רמת הסיכון והמחירים יקרים, לבין שאר המדינות. בזמן הקורונה הגבלנו בהתחלה את הפוליסה ל-30 ימים וכעת זה מוארך". סוגיית הביטוח בארה"ב לאור עלויות הטיפולים הרפואיים מאתגרת גם בפניקס שבקרוב תפתח פוליסה לארה"ב לבעלי תו ירוק.


מעבר לכל השינויים, תנאי קבלת הפוליסות נשארו כשהיו בעבר – מי שבריא בדרך כלל ואינו נמצא בסיכון יכול ליהנות מפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל ומי שיש לו מצב רפואי שמצריך העברת מסמכים, יעשה זאת גם כעת. בשורה התחתונה: אם בימים כתיקונם היינו מתייחסים בביטול לביטוח נסיעות לחו"ל, עכשיו הפך העניין למשמעותי מאוד בתכנון הנסיעה ועל כן חשוב לשים עליו דגש ולהשוות תנאים ומחירים בחברות הביטוח השונות.

נסיעה נעימה!






האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ פיננסי מכל סוג שהוא ומומלץ להתייעץ עם יועץ פנסיוני ו/או פיננסי מוסמך עם רישיון.


 

יש לכם שאלות נוספות?

אנחנו כאן לכל דבר ועניין.


מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית עבור תיק הביטוח החיסכון והפנסיה שלכם -

כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page