top of page

עד סוף הקיץ נדע את התשובה??? כך נערך להוצאות הכלכליות של קיץ 2022

ההוצאות של הקיץ מפתיעות אתכם כל פעם מחדש? לא יודעים איך ומאיפה להביא את הכסף לפעילויות הקיץ ולקייטנות? גיבשנו מדריך קצר שיצייד אתכם במספר כלים מעשיים שיאפשרו לכם לצלוח את הקיץ הבא עם קצת יותר מזומנים בכיס.

מאת: מערכת רכסים | 14.07.2021

תמונה: Unsplash


מי שבמקרה לא יצא מהבית מאז שפרצה הקורונה, זה הזמן לצאת החוצה, להיצרב קלות בשמש, לספוג קצת לחות מתפרצת ולהבין שהקיץ כבר פה ועימו שלל ההוצאות האופייניות לחופש הגדול. מי שלא הספיק להיערך לקיץ הנוכחי ייאלץ להגדיל את מסגרת האשראי, לפתוח חסכונות או לקחת הלוואות נוספות. אבל לא בוכים על ארטיק שנמס, אלא נערכים נכון לקיץ הבא – קיץ 2022 – ומגיעים אליו מוכנים ומלאי מזומנים. איך עושים זאת? בכתבה שלפניכם.



איך נדע מהי התוספת הנדרשת?

אם יש משהו שאנחנו יכולים לדעת בוודאות (כמעט מוחלטת) הוא שהשמש תזרח מחר בבוקר ושבעוד שנה מהיום יהיה שוב קיץ ושוב חופש גדול. ולכן עכשיו הזמן לתכנן את הקיץ הבא. איך עושים זאת? התשובה בגדול היא: חוסכים. שמים קצת כסף בצד כל חודש כדי להגיע לקיץ עם מספיק כסף לבזבוזים. יחד עם זאת, עבור רבים, גם תוספת קטנה של חסכון חודשי אינה עניין של מה בכך ובכלל.. איך נדע כמה צריך לחסוך? איך נדע כמה כסף אנחנו מוציאים יותר בחודשי הקיץ? היועצת הכלכלית רונית טאוליב (דה מרקר 11.7) מציעה כמה עצות כדי לדעת זאת:

1. ההוצאות הצפויות בקיץ. נגדיר את ההוצאות הצפויות, ומנגד את הוצאות שפוחתות, נתמחר כל הוצאה ונסכום את כולן. כך לדוגמה:

  • בילויים: הוצאה של 1,200 שקל יותר מההוצאות החודשיות על בילויים.

  • תשלום עבור קייטנות/מחנה קיץ – 2,800 שקל.

  • אבל: אין צהרונים, כלומר אין הוצאה רגילה של של 1,000 שקל. ואין חוגים כך שאין הוצאה רגילה של 700 שקל.

אז סך הכל תוספת הוצאה עבור קייטנות/מחנה קיץ: 1,100 שקל.

  • חופשה קלילה/קמפינג: 1,500 שקל.

  • ציוד חזרה לבית ספר/השאלת ספרים: 1,200 שקל.

כשנסכום את הכל נמצא שיש לנו צורך בתוספת של 5,000 שקל בנוסף להוצאות השגרתיות שלנו.


2. האם צפויות הכנסות מיוחדות בחודשי הקיץ? דמי הבראה, החזר מהעבודה על קייטנות, השתתפות של סבא-סבתא, מענק חזרה לבית הספר של ביטוח לאומי (לחד הוריים) וכו'.

כך לדוגמה: בחודש יולי צפויים להתקבל דמי הבראה בסכום של 1,200 שקל.


3. חישוב הסכום הנדרש בניכוי ההכנסה "החריגה" הצפויה. נחסיר מסכום החסכון הדרוש, את ההכנסה הצפויה.

כך לדוגמה, אם הסכום הדרוש לנו הוא 5,000 שקל, ואנחנו מעריכים שנקבל דמי הבראה או השתתפות אחרת בסכום של 1,200 שקל, המשמעות היא שעלינו לחסוך לטובת הקיץ, סכום נמוך יותר: 3,800 שקל.


4. חישוב הסכום החודשי שעלינו לחסוך. מצאנו שאנחנו צריכים לטובת חודשי הקיץ, לחסוך 3,800 שקל. בהנחה שיש לנו 10 חודשים לחסוך עד הקיץ הבא, נחלק את הסכום בעשר. כלומר עלינו לחסוך 380 שקל בחודש. זה הסכום שעלינו להפקיד כל חודש לחסכון.



מאיפה מביאים את התוספת?

אחרי שמיפינו את ההוצאות הצפויות לנו בחודשי הקיץ והבנו לכמה כסף אנו נדרשים כדי לממש את כל הרצונות והמאוויים שלנו, הגיע העת למצוא את המקור לתוספת ההכנסה. מאיפה ניקח את הכסף? יש לכך כמה אפשרויות:


  1. הפחתה של ההוצאות – כל משק בית יכול למצוא את המקומות בהם הוא יכול לחסוך כמה מאות שקלים בחודש. זה דורש לשבת על ההוצאות בצורה מסודרת ולראות על מה ניתן לוותר, איפה ניתן לחסוך ומה אפשר לעשות כדי לפנות 380 ₪ לחסכון. החיסכון יכול לבוא מהוצאות שוטפות כמו הוצאות סופר, הוצאות בילויים, או הוצאות תקשורת ואפילו חשמל ודלק. הכל עניין של החלטה. ומה שיפה בחסכון החודשי הקטן – הוא ממכר. מי שמתחיל לחסוך.. קשה לו להפסיק.

  2. הגדלה של ההכנסה – יש משקי בית שיכולים להעלות את כמות ההכנסות שלהם על ידי שעות נוספות או הוספת עבודה צדדית.

  3. לתת לכסף לעבוד במקומנו – במקרה ויש לכם סכומי כסף של עשרות אלפי שקלים שיושבים בבנק ולא צוברים ריבית (נניח אם יש לכם כסף ששמתם בצד לדירה... ואתם לא רוצים להוציא משם על ההוצאות השוטפות של הקיץ) ניתן לשים אותם באפיק השקעה שמניב כמה וכמה אחוזי ריבית בשנה. בצורה כזו, רק הריבית עצמה יכולה לספק את התוספת הדרושה לכם לעבור את הקיץ בשלום. אין באמור המלצה לאפיק השקעות כזה או אחר, אלא רק קריאה לשים לב לכך שהכסף שיש ברשותכם יכול לספק לכם עוד כסף.


לסיכומו של עניין: כמה כסף אתם צריכים ומאיפה תמצאו את האפיקים לגייס את אותם הסכומים? זו כבר בדיקה שעליכם לעשות בעצמכם. אנחנו כאן רק כדי להציף את עקרון הגג שאומר שכדאי ורצוי לתכנן מראש את החופש הגדול הבא – כבר היום.

 

יש לכם שאלות נוספות?

אנחנו כאן לכל דבר ועניין.


מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית עבור תיק הביטוח והפנסיה שלכם -

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page