top of page

הדרכונים כבר בשלוף? הנה מה צריך לדעת לקראת הנסיעה לחו"ל בקיץ הקרוב

ההמלצה של ראש הממשלה נפתלי בנט לציבור הישראלי לא לטוס לחו"ל הכניסה את עולם התיירות לסחרחרה נוספת והותירה את הציבור מבולבל.. האם אפשר לטוס? לאלו מדינות? וכמה זה יעלה לנו? על כך ועוד ננסה לענות בכתבה הבאה.

מאת: מערכת רכסים | 23.06.2021

תמונה: Unsplash


נתחיל בשורה התחתונה: נכון לכתיבת שורות אלה אין הנחיה גורפת לאסור על יציאה של ישראלים לחו"ל, אלא רק המלצה שניתנה ממש לפני מספר ימים, על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, שהמליץ לציבור הישראלי שלא לבצע נסיעות לא חיוניות לחו"ל. זאת לאחר עלייה בשיעור המאומתים היומי בנגיף הקורונה, שחלקה נובעת מהתפרצות שמקורה בנוסע שחזר מחו"ל.


בסוכנויות הנסיעות השונות בארץ מתעסקים עם שאלות וחששות של ישראלים לגבי החופשה שלהם והנחיות הבידוד לילדים, אך עדיין לא נרשמו ביטולים רבים. "אנחנו מרגישים שאלות בקרב הלקוחות לגבי הנחיות יציאה לחו"ל, יש מעט ביטולים ועדיין יש הזמנות בעיקר לחודשי יולי-אוגוסט ליוון וקפריסין", כך סיפרה טלי נוי סמנכ"ל שיווק ומכירות באיסתא לאתר וואלה (זיו ריינשטיין 23.6.21).


עוד נכתב בוואלה: גם בקשרי תעופה מדווחים שכרגע יש פחות ביטולים, אבל המון שאלות וסקרנות מה יהיה במידה והטיסה תתבטל. יש ירידה קלה בהזמנות ארוכות הטווח, לצד עלייה לטיסות ברגע האחרון והיעדים שטסים אליהם ברגע האחרון הם בעיקר הקרובים מאוד, כמו יוון וקפריסין, שגם נתפסים מאד בטוחים, אבל יחסית יש כרגע יותר שאלות ובירורים ופחות ביטולים בפועל.


"כל היעדים 'הקרובים' נקיים מקורונה ומאושרים לטיסה על ידי משרד הבריאות", אמר לוואלה! תיירות אילן שלו סמנכ"ל השיווק בקווי חופשה, "וכל עוד זה המצב, למרות ההצהרה מאתמול, נמשיך ונראה הזמנות לחופשה בחו"ל, בטח לאור רמות המחירים של חופשה מקבילה בישראל ורמת התמורה".



בריאות בצד – כמה חו"ל הקיץ יפגע לנו בכיס?


נראה אם כן שהישראלים חמים על נסיעה לחו"ל ומוכנים לקחת את הסיכון הבריאותי ואת הטרטרת הבלתי נגמרת הכרוכה בבדיקות מקדימות ובבידוד אחרי החזרה הביתה. אבל כמה צפוי לעלות לנו התענוג? לשם כך יש לחלק את הגלובוס לשני חלקים עיקריים – מדינות ירוקות ומדינות אדומות.


נכון להיום (כך על פי דה מרקר – רינה רוזנברג קנדל 7.6.21) יש לא מעט מדינות שמאפשרות לישראלים מחוסנים להיכנס אליהן ללא הצגת בדיקת קורונה שלילית תקפה מה–72 שעות טרם ההמראה. אלה מדינות שישראלים אוהבים לצאת אליהן לחופשה, בין היתר: צרפת, ספרד, יוון, קפריסין וגרמניה. מדינת אלה מקלות על הדרישות, ובמיוחד ממדינות "ירוקות" עם רמת תחלואה נמוכה כמו ישראל.


אי לכך, חופשות הקצרות מ–72 שעות - זה כנראה הולך להיות הטרנד החם של התקופה הקרובה לאלה שרוצים לחסוך בביורוקרטיה של הבדיקות. ההנחיות של משרד הבריאות קובעות כי כל הנוסעים שמגיעים לישראל ושהו יותר מ–72 שעות בחו"ל נדרשים להציג לחברת התעופה לפני ההמראה תוצאת בדיקת PCR שלילית לנשאות לנגיף הקורונה. כלומר, אם אתם נוסעים לנופש מהיר או לנסיעת עסקים קצרה אתם יכולים לחסוך את עלויות הבדיקה הזו שעשויה לעלות מאות שקלים. יעדים קרובים לישראל כמו יוון או קפריסין בהחלט יכולים להתאים כדי ליהנות מהטריק הזה אך גם מדינות אירופה יכולות להתאים לחופשה של שני לילות.


אך מה לגבי מדינות אסורות? יציאת ישראלים (למעט חריגים שאושרו על ידי ועדת חריגים) אסורה למדינות ברמת סיכון מרבית: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה. כלל הנוסעים, מכל גיל, כולל מחלימים ומחוסנים, החוזרים ממדינות אלה נדרשים להיכנס לבידוד. עתה אין אכיפה על האיסור לצאת למדינות אלה וגם אין בעיה להיכנס למדינות האסורות דרך טיסות קונקשן, אך שר הבריאות, ניצן הורוביץ, הודיע כי בתוך כמה ימים תופעל אכיפה מחמירה על הטסים למדינות אסורות, תוך הטלת קנסות גבוהים מאוד.


בנוסף, יש רשימת מדינות שנכללות באזהרת מסע חמורה. כלומר, אם לא יחול בהן שיפור ברמת התחלואה, הן צפויות להיכנס לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבית — ולכן כדאי לשקול בכובד ראש אם לטוס אליהן. אלה המדינות: אוגנדה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, המלדיביים, נמיביה, נפאל, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה ותוניסיה. מתוך דה מרקר – רינה רוזנברג קנדל .7.6.21.



מבולבלים? אנחנו מנסים לעשות סדר...

הפרסומים האחרונים יחד עם גל ההתפרצות הקטן הממשמש ובא הותיר ישראלים רבים מבולבלים ואמנם ההנחיות משתנות כמעט מדי יום. לפחות בהקשר הפיננסי של טיסה לחו"ל הקיץ, יש מספר דברים מוחלטים שלא צפויים להשתנות במשך העונה הקרובה. הנה הם לפניכם - מקבץ שאלות ותשובות הקשורות לפן הכלכלי של טיסה לחו"ל בקיץ. מקור השאלות והתשובות: וואלה ודה מרקר.

מה מחיר בדיקת קורונה לצורך נסיעה לחו"ל? בעבר היה ניתן לבצע בדיקה בחינם דרך קופות החולים אבל אופציה זו נחסמה על ידי משרד הבריאות. כיום קיימות כמה אפשרויות לבצע את הבדיקה: בנתב"ג — ולקבל תוצאות עד 14 שעות בעלות של 45 שקל, או בדיקה מהירה ולקבל תוצאות עד 4 שעות בעלות של 135 שקל; באחד מסניפי ביקור רופא בעלות של 99 שקל; בחלק מסניפי רשת הפארם Be בעלות של 99 שקל למחזיקי כרטיס אשראי של שופרסל; באחד מבתי החולים שמציעים שירות זה בעלות של 297 שקל.

האם עליי להוסיף ביטוח ביטול לחופשה? מדיניות הביטולים בתקופה הנוכחית היא גמישה ומשתנה. בחלק מהחברות ניתן לשנות את מועד היציאה ללא תוספת תשלום. באחרות ניתן להקפיא את מועד הנסיעה ולדחות לשלב מאוחר יותר. ברוב המקרים של חבילות נופש, ניתן לבטל עד שבועיים לפני מועד היציאה בתשלום דמי טיפול וביטוח ביטול.

הזמנתי טיסה לחו"ל ועכשיו אני קצת חושש. האם אני יכול לבטל את הטיסה ולקבל את כספי בחזרה? כל חברה מפעילה מדיניות ביטולים ושינויים אחרת כך שעל הנוסע לוודא סוגיה זו מול חברת התעופה.


איפה מתעדכנים לגבי הנחיות לטסים ושבים? ניתן להתעדכן באתר משרד הבריאות הייעודי לטיסות ליוצאים והנכנסים לארץ בלינק הזה.


האם יש סיכוי שיסגרו את השמיים? תמיד קיים סיכוי כזה, במידה והתחלואה בישראל תתפשט, אולם נראה שהסיכוי לכך קטן מאוד, בעיקר כי רוב התושבים בארץ מחוסנים.



האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ פיננסי מכל סוג שהוא ומומלץ להתייעץ עם יועץ פנסיוני ו/או פיננסי מוסמך עם רישיון.

 

יש לכם שאלות נוספות?

אנחנו כאן לכל דבר ועניין.


מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית עבור תיק הביטוח החיסכון והפנסיה שלכם -

כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page