top of page

השמיים פתוחים לתחרות: כך נראה תחום ביטוח הנסיעות לחו"ל בעידן הקורונה.

מתוספת שולית, למרכיב משמעותי בעלות החופשה – ביטוח נסיעות לחו"ל בעידן הקורונה מפגיש את קהל הנוסעים עם מחירים גבוהים מהרגיל ועם חברות ביטוח שמתקשות להציג מדיניות ברורה. מי מציע ביטוח נסיעות לחו"ל בעידן הקורונה? כמה זה צפוי לעלות לנו? מי לא יכול ליהנות מכיסוי ביטוחי? על כך בכתבה הבאה.

מאת: מערכת רכסים | 19.08.2020

תמונה: Unsplash



השמיים פתוחים! וישראלים רבים שהזמינו טיסות בימים האחרונים, מגלים שקל יותר לשים יד על כרטיס טיסה ואפילו למצוא מדינה שתסכים לארח אותם, מאשר לסגור ביטוח נסיעות לחו"ל. מספר חברות ביטוח ביטלו נכון להיום את השירות לגמרי, אחרות מציעות פוליסות מותאמות לתקופת הקורונה, שגם עלותן לרוב גבוהה יותר ובכל מקרה המחיר הסופי של הפוליסה נקבע ממש בסמוך לנסיעה, שכן לא ברור מה יהיה מצב התחלואה במדינת היעד ביום הנסיעה. בהתאם לזאת יקבע גם התעריף הסופי לביטוח הנסיעות.


לאן אפשר לטוס ומאילו מדינות אפשר לחזור ללא בידוד?

מתוך מגזין דה מרקר (הדר קנה, 13.8.20): נכון להיום יוכלו ישראלים לצאת לבולגריה, קרואטיה ויוון תחת מגבלות שונות, כך הוחלט בישיבת קבינט הקורונה, בהשתתפות שרי התחבורה, הבריאות, החוץ והתיירות. רשימת המדינות שיקבלו ישראלים תתעדכן כל שבועיים.


יוון תקבל 600 ישראלים שיפוזרו בין הערים סלוניקי, אתונה, קורפו וכרתים. הנוסעים ליוון מחויבים לעשות בדיקה בארץ, וכשמגיעים ליוון יעברו עוד בדיקה ויתבקשו להישאר במלון עד קבלת התשובה, לכל היותר עד 48 שעות. בבולגריה, הישראלים יתבקשו לעבור בדיקה בארץ 72 שעות מראש. בכניסה לבולגריה לא יצטרכו לעבור בדיקה או בידוד. ישראלים המבקשים להיכנס לקרואטיה יתבקשו לבצע בדיקה בארץ 48 שעות מראש. בכניסה לקרואטיה לא יעברו בדיקה ולא יידרשו בבידוד.


נכון להיום, רשאים להיכנס לאירופה ישראלים בעלי דרכון אירופי בלבד. לארה"ב יכולים לטוס בעלי דרכון ישראלי עם ויזה. בתחילת יולי החליט האיחוד האירופי לא לכלול את ישראל ברשימת המדינות שמהן מותרת הכניסה לאיחוד, משום שישראל הוגדרה "מדינה אדומה". מגמת התחלואה בישראל גבוהה פי שניים וחצי מהסף שהציב האיחוד. עם זאת, כל מדינה אירופית רשאית לקבוע בעצמה את המתווה שיאפשר כניסות לשטחה.

עם השמים נפתחו גם ביטוחי הנסיעות


השמים עומדים להיפתח בקרוב למספר יעדים בחו"ל, אך חברות הביטוח הגדולות טרם חזרו לשווק ביטוחי נסיעות. בימים אלה הן נערכות להתאמת הפוליסות למציאות החדשה של טיסות בעידן הקורונה, וחלקן מקיימות שיחות עם רשות שוק ההון בנוגע לפוליסות ייחודיות לתקופה, כך על פי אתר כלכליסט (נעמי צורף, 16.8.20). לפי הפרסום באתר כלכליסט, כך נראה מצב ביטוחי הבריאות בישראל, נכון להיום:


· מנורה – הפסיקה לשווק

· הפניקס – הפסיקה לשווק

· מגדל – פוליסה תחת מגבלות לאוסטרליה, אפריקה ודרום אמריקה

· הראל – תציג בקרוב פוליסה מותאמת קורונה

· חברת AIG – מציעה פוליסה ייחודית לקורונה

· כלל - מציעה פוליסה ייחודית לקורונה

· ביטוח ישיר – הפסיקה לשווק

· חברת PassportCard – מציעה פוליסה ייחודית לקורונה.



תכירו את הכיסויים החדשים

כמו כל דבר שאנחנו פוגשים בימים אלו, גם פוליסות ביטוח הנסיעות עברו שינויים רבים. במסגרת התנאים החדשים, הנוסע יחוייב בהליך חיתום רפואי, הכולל המצאת מסמכים רפואיים ויתמקד בגורמי הסיכון השונים לנגיף הקורונה, בהם גיל ומחלות רקע, כפי שקבע משרד הבריאות, כך לפי אתר Ynet (נווית זומר, 11.8.20).


המבוטח צפוי להישאל על גורמי סיכון אפשריים החל מנתונים כמו משקלו וגובהו, האם הוא מעשן, נוטל תרופות, סובל מלחץ דם, האם הוא חולה בסוכרת ונוספים. אם המבוטח ענה בחיוב לסעיף אחד או יותר, הוא יידרש להמציא את התיק הרפואי שלו בליווי הצהרה של רופא משפחה שמצבו יציב. מחלקת החיתום הרפואית תקבע את מחיר הפוליסה.


לאחרונה דובר רבות על הקשיים שמערימות חברות הביטוח על בני 60 פלוס. למרות לחץ ציבורי ותקשורתי רב, גם היום רוב חברות הביטוח אינן מציעות מענה למבוטחים בני 60 ומעלה, אך היות והמפקח על הביטוח וגם איגוד סוכני הנסיעות לוחצים בנושא, יש להניח כי בהמשך כל החברות יתנו פתרונות למבוטחים בני 60 ומעלה, במחיר שיהיה יקר יותר משמעותית ממה שהיו מורגלים עד כה. כך לדוגמה אדם בריא בן 60 ומעלה (לא מעשן ובמשקל גוף תקין), יידרש להצהרת בריאות ועתיד לשלם על ביטוח לטיסה למדינות ירוקות 10 דולר ליום ולמדינות אדומות 23 דולר ליום.


לנוסעים מתחת לגיל 60, מוצעת אותה פוליסה מורחבת ומותאמת למציאות החדשה. כך לדוגמה הפוליסה של PassportCard תכלול כיסוי רפואי מלא במקרה של הידבקות בנגיף ה-COVID19 ותכסה תרחישים ביטוחיים נוספים שנדרש עבורם מענה בעקבות התפשטות הנגיף כדוגמת: כיסוי הוצאות הארכת שהות כתוצאה מדרישה לבידוד בחו"ל, הפסד הוצאות במהלך הנסיעה בעקבות סגר, ביטול נסיעה כתוצאה מהדבקות בנגיף או אשפוז, שירותי טלמדיסין מטעם רופאים מורשים במדינת היעד שיאפשרו טיפול רפואי והנפקת מרשמים מחדר המלון – ללא הסיכון שבהגעה למרפאה/חדר מיון (השירות זמין בארה"ב , גוש היורו, תאילנד, רוסיה, דרום אמריקה וישראל). כרטיס הפספורטכארד ישמש לתשלום ההוצאות הרפואיות וכן לתשלום קצבה יומית לנוסעים שנדרשו לבידוד ונאלצו להאריך את שהייתם.

בשורה התחתונה: אם אתם מתכננים טיסה לחו"ל, קחו בחשבון את עניין ביטוח הנסיעות – גם בהקשר הפיננסי שלו וגם בהקשר של ההתעסקות הכרוכה באישור הפוליסה, לכם ולכל בני המשפחה. חברות הביטוח צפויות ליישר קו עם המדיניות המתגבשת של השמיים הפתוחים ולהציע שירות נגיש ומותאם יותר לתקופה, ועד אז, יש להצטייד בהרבה סבלנות ואורח רוח ולשתף פעולה עם החברה המבטחת, במילוי הטפסים והמצאת האישורים הדרושים.

 

יש לכם שאלות נוספות?

אנחנו כאן לכל דבר ועניין.


מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית עבור התיק הביטוחי שלכם -

כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page