top of page

מהפיכת הניוד פוגשת את קופת הגמל להשקעה. איפה זה פוגש אתכם?

ממש כמו מהפיכת הניוד בסלולר, מהיום ניתן לנייד קופת גמל להשקעה מחברה לחברה, מבלי לשאת בקנסות יציאה ולשלם מס על הפעולה. מה זו קופת גמל להשקעה? ואיך תוכלו ליהנות מהתקנה החדשה? על כך בכתבה הבאה.

מאת: מערכת רכסים | 09.09.2020

תמונה: Unsplash



למי שעוד לא עשה היכרות רשמית, כדאי שתכירו: קופת גמל להשקעה - מוצר חיסכון חדש יחסית שהושק לפני כשלוש שנים ונועד לעודד את הציבור לחסוך יותר כסף לעתיד. בעוד קופת הגמל הישנה והמוכרת נחשבת לחסכון ארוך טווח באופן מובהק, שאת הכספים ממנה ניתן למשוך כקצבה רק לאחר גיל פרישה, קופת הגמל החדשה (קופת גמל להשקעה) מתנהגת אחרת. המסלול החדש מאפשר לחוסכים ליהנות מכל היתרונות של קופת גמל רגילה אבל עם בונוס - אפשרות למשוך את הכסף שהצטבר בכל זמן, גם לפני גיל פרישה ומבלי לשלם קנס על פירעון מוקדם (בשונה מקופת הגמל המסורתית) ועם תשלום מס רק על רווחים בלבד.


עוד יתרון מעניין בקופת הגמל להשקעה קשור למיסוי - במידה והחוסך יחליט למשוך את הכסף בגיל פרישה כקצבה חודשית (ולא משיכה בבת אחת) הוא יהיה זכאי לפטור ממס רווח הון על כל הרווחים שהשיגה לו הקופה לאורך השנים.

רק בשביל לסבר את האוזן ואת הכיס, בחודשים האחרונים קופות הגמל מציגות תשואות חיוביות שמחקו כמעט לגמרי את הנפילה שחוו מתחילת הקורונה. קופות הגמל המנייתיות (הלא היא הגמל שלנו להשקעה) השיגו תשואה ממוצעת של כ-5.3% (מתוך דה מרקר ג'ניה וולינסקי 17.08.20).


את הביצועים המרשימים אפשר לזקוף גם לאופי המוצרים ולאיכותם, אבל הרבה בזכות הביצועים החיוביים שמציג השוק בארה"ב, שם נרשם החודש הטוב ביותר מאז 1984.



האם תהליך הניוד יוצא לדרך?


ב–3 באוגוסט עבר התיקון שרבים חיכו לו: ועדת הכספים אישרה תקנות המאפשרות לחוסכים לנייד את כספם לקופת גמל אחרת, מבלי לשלם קנס יציאה או מס על פירעון מוקדם של הקופה. זוהי בשורה של ממש למשקיעים שכן עד היום התקשרות עם החברה שבה נפתחה הקופה הייתה לכל החיים. על אף שהמוצר קיים כבר שלוש שנים, הניוד לא היה אפשרי, ומי שרצה לעבור מגוף מנהל אחד לאחר, היה צריך למשוך את הכספים ולהפקיד מחדש — פעולה שגררה תשלום קנס יציאה ומס על רווח של קופה שנפדתה. היום, כאמור, המצב שונה.


אבל האם פתיחת השמפניות נעשתה מוקדם מדי? מתברר כי אף שהתיקון בוועדת הכספים אושר בתחילת החודש, הניוד עדיין לא אפשרי בפועל (מתוך דה מרקר ג'ניה וולינסקי 17.08.20). למעשה, רק לאחר ששר האוצר, ישראל כ"ץ, יחתום על התקנות והן יפורסמו ברשומות, ורשות שוק ההון תפרסם לגופים המוסדיים את הכללים לצורך ביצוע הניוד — ניתן יהיה לבצעו. חוסכים רבים ממתינים לאפשרות לעבור בין הגופים, כפי שנעשה במוצרי הגמל האחרים, מה שצפוי להביא להגברת התחרות בין החברות. ברשות שוק ההון אומרים כי החוזר שמסדיר את התנאים שלפיהם הגופים המוסדיים יבצעו את הניוד יפורסם בימים הקרובים, כשהמסלקה הפנסיונית כבר ערוכה טכנולוגית לכך.


בשורה התחתונה: קופת גמל להשקעה היא מוצר פיננסי יוצא דופן ואפשרות הניוד שנפתחה יכולה לשנות את חוקי המשחק גם עבור מוצרים פיננסיים נוספים. לאור התקנה החדשה, כדאי וחשוב היום יותר מתמיד לבדוק את השחקנים בתחום ולראות מה הם מציעים הן מבחינת דמי ניהול והן מבחינת התשואות והתנודות שהציגה הקופה במשך 3 שנות קיומה. במידה ותראו לנכון לעבור, דעו שלפחות מבחינת הרגולציה – אין דבר שיכול לעצור אתכם...


בהצלחה!

 

יש לכם שאלות נוספות?

אנחנו כאן לכל דבר ועניין.


מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית עבור התיק הביטוחי שלכם -

כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page