top of page

מיליארדי שקלים מתבזבזים על ביטוחים כפולים - מתי בפעם האחרונה עשיתם סדר בתיק הביטוחי שלכם?

אם לא בדקתם את התיק הביטוחי שלכם בשנתיים האחרונות – רוב הסיכויים שאתם משלמים כפול ממה שאתם צריכים על ביטוחי בריאות וחיים ושהכיסויים שאתם משלמים עליהם לא מעודכנים. למה זה קורה? ומה צריך לעשות כדי לסדר את התיק הביטוחי ולהתחיל לחסוך?


מאת: מערכת רכסים | 02.10.2019

אנחנו קמים בבוקר, הולכים לעבודה, חוזרים הביתה, מתפנים לילדים, יוצאים בערב בשביל הנפש ומסיימים את היום מול תכנית בטלוויזיה ובכל זאת, אנחנו לא ממש יכולים לשים את האצבע על זה, אבל משהו חסר.. ואז נופל האסימון - זה הטלפון היומי שאנחנו מקבלים מנציג של חברת או סוכנות ביטוח שמתקשר כדי להציע לנו לבדוק עבורנו את התיק הביטוחי שלנו. מכירים את זה? אתם וודאי מקבלים טלפונים כאלה על בסיס יומיומי כמעט. למה זה? על מה כל המהומה? האם יכול להיות שאנחנו באמת משלמים יותר ממה שצריך על הביטוח שלנו? ממה כדאי להיזהר ומה כדאי לעשות?


מהו כפל ביטוחי וכמה הוא עולה לנו?


כפל ביטוח מוגדר כמקרה בו מבוטח מחזיק במספר כיסויים דומים או זהים, אשר נועדו לכסות את אותו מקרה ביטוחי. לפי נתוני משרד האוצר, 1.8 מיליון פוליסות כפולות בהן מחזיק הציבור הישראלי, אחראיות על הוצאה מבוזבזת על ביטוחים כפולים בסך 3.6 מיליארד ₪ בשנה. מכאן שבתיק ביטוח משפחתי ממוצע, החיסכון השנתי כתוצאה מביטול הכפילויות יכול לנוע בין 2,000 ל-10,000 ₪.


חשוב להדגיש שטיוב התיק הביטוחי אינו מסתכם באיתור וביטול של פוליסות כפולות. בשנים האחרונות הובילה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר מספר רפורמות אשר הוזילו באופן משמעותי את תעריפי הביטוחים ומאפשרות, באמצעות ביצוע ניתוח מקצועי של התיק הביטוחי, טיוב והוזלה של הכיסויים הביטוחיים הקיימים.


דוגמה לרפורמה משמעותית שערך משרד האוצר את היתרונות ש סקרנו בכתבה הבאה.


כך תוכלו לבדוק את התיק הביטוחי שלכם


לפני מספר שנים השיק משרד האוצר שני שירותים שונים בשם הר הביטוח והר הכסף. השירותים מאפשרים לאתר ביטוחים וכספים שלא ידענו על קיומם ומסתבר שיש הרבה מאוד כאלה. אבל הר הביטוח הוא רק השלב הראשון בתהליך שמוביל להוזלת התיק הביטוחי שלכם ושיפור התנאים. שכן הוא רק מראה את המצב הקיים... אלו פעולות נוספות עליכם לנקוט כדי להוזיל את התיק הביטוחי?


· בשלב הראשון: יש לאתר ולרכז את תיק הביטוח שלנו ושל משפחתנו, כלומר, את כל פוליסות הביטוח הפעילות שלנו בכל חברות הביטוח ובתי ההשקעות. בתהליך האיתור, ניתן להסתייע באתר הר הביטוח של משרד האוצר ובאתר המסלקה הפנסיונית, באמצעות הגשת בקשות לקבלת מידע.


· בשלב השני: יש ​לבצע ניתוח של כלל מרכיבי התיק הביטוחי, לאתר מקרים של כפל ביטוחי וכן כיסויים אותם ניתן לטייב ולהתאים באופן נכון יותר לצרכי המשפחה. בשלב זה חובה להיוועץ ולהסתייע בבעל רישיון לשיווק או ייעוץ פנסיוני מטעם משרד האוצר.


· בשלב השלישי והאחרון: יש לממש את את השינויים בתיק עליהם החלטנו, באמצעות ביטול נכון של פוליסות כפולות או נחותות ורכישת כיסויים ביטוחיים חדשים. על הרכישה של הפוליסות החדשות להתבצע תוך ביצוע השוואה מקיפה בין כל המוצרים הזמינים בשוק על ידי חברות הביטוח ובתי ההשקעות השונים.



למה כדאי לבדוק את התיק הביטוחי דרך רכסים ביטוח ופיננסים?


בפעם הבאה שמתקשר אליכם נציג שאתם לא מכירים, דעו שאתם לוקחים סיכון מסוים, שכן אינכם יודעים לומר אם מדובר בגוף המפוקח על ידי משרד האוצר או לאו ובמידה וכן - האם מדובר בסוכנות קטנה או באדם פרטי בכלל, או בחברת ביטוח המשווקת רק את מוצריה ואינה מסוגלת לבצע השוואה של מוצרי חברות הביטוח השונות. לכן את הבדיקה המאוד חשובה הזו כדאי לעשות עם סוכנות עצמאית, מוכרת, אמינה, מקצועית ומנוסה.


במוקד שירות הלקוחות של סוכנות הביטוח רכסים, מטופלות בכל יום פניות רבות של לקוחות המבקשים לבצע בדיקה של פוליסות הביטוח המרכיבות תיקם הביטוחי ולבחון הוזלה של עלויות התיק הביטוחי. לצורך ביצוע הבדיקה, מבוצע בשלב הראשון איסוף מידע מקיף של כלל הפוליסות המרכיבות את התיק הביטוחי. בשלב הבא, ניגשים לבחינה מעמיקה של התיק, איתור כפילויות, בחינת כיסויים לא רלוונטיים או לא מעודכנים ועוד. בתום שלב זה, יוצגו בפני הלקוח מסקנות הבדיקה ויוצעו לו הצעות שעשויות לחסוך לו עד 50% מעלויות הביטוח ולשפר לו כיסויים בצורה משמעותית.


היתרונות של רכסים על פני שחקנים אחרים בתחום הם רבים. רכסים נחשבת לאחת הסוכנויות הגדולות, המקצועיות והמנוסות בארץ בתחום ביטוחי הבריאות והחיים. רכסים היא גם סוכנות עצמאית ובלתי תלויה ועל כן ביכולתנו למצוא את הפוליסה הטובה ביותר עבור המבוטח, מבין כל חברות הביטוח המובילות בארץ, עימן אנו עובדים. בצורה כזו, המבוטח יודע שהוא מקבל את התנאים הטובים ביותר שיש. השימוש שאנו עושים בכלים דיגיטליים מתקדמים, מאפשרים לנו לספק לכם ההצעה המשתלמת במינימום זמן.

 

יש לכם שאלות נוספות?

אנחנו כאן לכל דבר ועניין.


מוזמנים לפנות אלינו במייל לכתובת: info@rechasim.co.il

להתקשר אלינו למספר: 02-5455445

או ללחוץ על התמונה ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית עבור התיק הביטוחי שלכם -

כתבות

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Google+
bottom of page